Forgalomnövelés
Többféle forgalmat is lehet növelni, az első, amiért írom
ezt, a vállalkozók kereskedelmi forgalma, a
második ami a weben elsőként feltűnik a keresések alapján, a
weboldalak forgalma, a 3. ami most így beugrik, a budapesti
közlekedési forgalom. Utóbbit nem túl sokan szeretnék növelni
szerintem . De biztosan ez is néhány ember érdeke, pl. útjavítóké.
Tehát a vállalkozók arra vállalkoznak, hogy javakat
adnak/közvetítenek az embereknek megfelelő ellenszolgáltatás
fejében. Minél többet kereskednek, annál több bevételük lesz -
alapesetben. És akkor tudnak többet kereskedni, ha többen nézik
meg a kínálatukat. Erre egy jó módszer a honlap, amin be
lehet mutatni a kínálatot, ajánlatokat lehet tenni, be lehet
csalogatni az esetleges érdeklődőket. Honnan tudjuk, hogy kit
érdekel a mi portékánk? Onnan, hogy beírja a keresőbe és/vagy
elmegy egy általa ismert azzal foglalkozó portálra és megpróbál
odanavigálni az azt kínáló vállalkozóhoz.
Ha pl. valaki
elhatározza, hogy medencét szeretne, beírja a keresőbe,
hogy
medence árak Erre kijön ez:
A(z) "medence
árak" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 487 000
találatból. ...
Rögtön látjuk, hogy nagyon sok a találat,
nyilvánvalóan nem mind releváns. Életünk végéig olvashatnánk,
ha mindet meg akarnánk nézni. Ha végigfutunk az előzetes listán,
meggyőződhetünk róla, hogy mind arról szól, ami érdekel, vagy
nem. Ha nem, vagy nem akarunk vesződni az aloldalak útvesztőivel,
akkor beírhatjuk idézőjelek között is: "medence árak".
154 találat, ez már emberibb. És azonnal a lényegre érünk. Én
azt szoktam csinálni, hogy az egérgörgővel rákattintok az első
5-re. Így lesz 5 új fülem a találatokkal. Ezeket
átfutom/átböngészem, attól függően, hogy mennyire érdekel és
mennyire tetszik az adott oldal. Ami érdekes marad, nyitva hagyom
további tanulmányozásra, ami nem, azt becsukom. Megismétlem a
kattintgatást a következő 5-tel. És így tovább. Így tehát
lesz egy jó pár oldalam a böngészőmben, ami a medencék árairól,
típusairól, szerkezeteiről stb. szól. Szakértő leszek hamarosan
a témában. Vajon melyik medencét veszem meg? Vagy a legolcsóbbat,
vagy a legjobb ár/érték arányút a saját preferenciáim szerint.
A honlapkészítés
A honlap képviseli a vállalkozásunkat az Interneten. Ezt látja az érdeklődő, ez alapján dönti el, hogy akar-e velünk foglalkozni / üzletelni, vagy nem. Ezért jó, ha az oldalunk arról szól, amit keres, ami érdekli. Azért is honlap a neve, mert ez a házunkat, otthonunkat, vállalkozásunkat mutatja be, olyan, mint egy kirakat a körúton. Az emberek megnézik, eldöntik, hogy tetszik-e, amit ott látnak és ha igen, akkor esetleg bemennek körülnézni. A weblapot ezért úgy kell elkészíteni, hogy tetszen az embereknek, és persze meg is találják. Az első lépés tehát, hogy megtalálják, erre kell optimalizáni először. Akkor kerül a keresőkben elölre a találati listán, ha többször szerepelnek benne a keresett szavak, kifejezések, szinonímák a megfelelő helyeken és jó, ha mások is hivatkoznak rá. Igyekezzünk hasznos információkkal szolgáni az adott dologról, ami érdekli az embereket, és arra gondoljunk az írása közben, hogy hogyan segíthetünk megoldani a problémáját. Ez utóbbi még abban is segíthet, hogy mások belinkeljék az oldalunkat. Ezt egyébként mi magunk is szorgalmazhatjuk, felvéve a kapcsolatot más honlapok tulajdonosaival. Az optimalizálás másik fele a külalak és az átláthatóság. Az emberek szeretik a szép dolgokat és az átlátható, egyszerű dolgokat. Emeljük ki a lényeget, illusztráljuk a mondandónkat!
A weblapkészítés
Tulajdonképpen a honlapkészítés szinonímája, de nem annyira fejezi ki, hogy ez a "hazánk". A weblap lehet ilyen vagy olyan, szólhat erről vagy arról, lehet fontos, vagy sem. A honlap sokkal inkább a fontos dolgot jelenti.
Weboldalak optimalizálása
Az optimalizálás alapvetően keresőoptimalizálást jelent. Másodsorban olvasóra optimalizáslást. Nem a keresőgépeknek készítjük a dolgokat, hanem az embereknek. Nem az emberek vannak a tárgyakért (,dolgokért), hanem az általa létrehozott dolgok az emberekért. Ezért ki nem állhatom az olyan oldalakat, amik több száz soron taglalják, hogy milyen jó lesz, ha továbbolvasol, milyen jó lesz, ha ezt megtudod, megveszed..., de azt nem közlik, hogy hogyan. Tehát amiért az ember odament, azt nem tudja meg, csak azt, hogy ha befizet pl. 30.000 Ft-ot, akkor mindent megtudhat, amit akar.
A keresőgépek kedvéért célszerű a címsorokban alkalmazni a kulcsszavakat, az oldalak címeiben, az oldal leírásában.
Mi ebből a tanulság?
1. A kereskedelmi forgalom
növelésére jó eszköz a weboldal. Becsalogathatja a vevőket.
2.
Ha weboldalt készíttetünk érdemes olyan kifejezéseket használni
benne a megfelelő helyeken, amikre keresnek az emberek. Ezt hívják
weboldal optimalizálásnak vagy keresőoptimalizálásnak.
3. Ha
már egy ilyen weboldalt készíttetünk, érdemes olyan emberre
bízni, aki végiggondolja, mit akar elérni és hogyan fog oda
jutni. És már csinált ilyet.
4. Én ismerek egy ilyet, magamat.
Az elérhetőségem: Balázsik Gábor
Telefon: 0630-8738950 E-mail: levlistak kukac freestart.hu
Hívjon most!
További információ: http://www.tar.hu/hasznosszoftverek/